Kannen muotin irroittaminen lestistä piti olla pikkuhomma. Homma lähtikin käyntiin hyvin, mutta laipioiden kohdalta irroittaminen oli todella hankalaa. Teimme käden mentävät aukot kansiluukkujen kohdalle jotta pääsimme auttamaan irroitustoimia sisäpuolelta. Sitten laitoimme päreiksi rimat, jotka tukivat partaita. Siinä sivussa käännettiin kanotti pari kertaa ympäri ja ylösalaisin. Näytti silta, että muotti oli jostain kohtaa tiukasti kiinni lestissä. Lähes kolme tuntia kestäneen puurtamisen jälkeen muotti irtosi lestistä. Vaikka käytimmekin hiukan voimatoimia, muotti taisi säilyä vahingoittumana.
Muotin irrotus lestitstä aloitettiin perinteisesti käsin vääntelemällä.
Pohjan laippa oli laipioiden kohdalta tiukasti kiinni, joten tarvittiin jo hiukan väkivaltaa.
Kun mikään ei tuntunut auttavan, purettiin partaan kiinnityksiä.
Kolmen tunnin ahertamisen jälkeen lesti irtosi rungosta.
Tämän jälkeen homma oli helppoa. Lesti alkoi irrota muotista.
Ja viimein paljastui kannen muotti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti